Åsikt om "nörd"

Vet ni vad jag verkligen stör mig på? När folk ska göra folk till nördar, på filmer eller nått sånt till exempel. Då brukar det alltd vara att dom har stora glassögon.. Och folk har alltid tandställning då, fräknar och orange hår.. Jag tycker det är sjukt taskigt mot vissa. Särskillt mot dom som har stora/starka glassögon. Dom har det därför att dom ser dåligt, och folk tycker man ser ut som en nörd då? Det är liksom inte dens fel att den har väldigt dålig syn!!
Och tandställning.. Jag har själv tandställning, och folk som ska se konstiga/fula ut på olika saker. Har alltid tandställning, folk har det för att dom antagligen har nån sne tand, eller som mig. Jag biter för långt in. Man har det för att man ska få finare tänder, finare leende.. Bättre hela allt. Är man en nörd då? Nej det tycker inte jag!
Fräknar: Jag tycker det är gulligt med fräknar, varför ska just nördarna ha det för!? Det är ngt man födds med! Ska man bli mobbad för att man har några prickar i ansiktet? Sen brukar personer också ha flätor, va är det som är så nördigt med flätor? jag tycker det är fint! Jag fattar liksom inte va alla har så problem med fräknar, stora glassögon och tandställning? Eftersom vissa tar det som att man är skit ful om man ser ut så?
Alla kan inte vara helt perfekta som alla vill, alla har inte finaste och rakaste tänderna. Alla har inte den bästa synen eller den perfekta rena hyn eller det fina håret. Ingen väljer hur man själv ser ut. Alla har sitt eget utseende, finns inte mycket man kan göra åt det. Det finns ändå folk som gillar en för hur man än ser ut. En nörd kan väl lika gärna se helt perfekt ut, eller måste den just ha allt det jag skrev?
Jag tycker iaf inte det är nå fel med tandställning, stora glassögon eller fräknar?
Ja tycker också att det är väldigt taskigt för dom som verkligen ser ut så i verkligheten, för om nån ska göra en skit ful. Sätter dom alltid på sånt som stora glassögon och sånt.. Va tycker ni, är det verkligen så mycket fel på alla sakerna jag skrivit?
Okej , det kanske inte är världens snyggaste.. Men ändå, det är fortfarande ens utseende!

Alla kan inte vara helt perfekta och snygga!


Kommentarer
Postat av: anonym

håller med dig !

man kan inte rå för att man ser ut som man gör,

det är något man har födds till..

alla är fina på något sätt !

2011-09-10 @ 18:36:22
Postat av: sofiahedberg

håller med dig!

de är fett taskigt för dom som har tandstälning, glasögon eller fräknar!

Jag har ju själv både tandstälning och glasögon men använder linser!

2011-09-10 @ 19:14:16
URL: http://ssofiahedberg.blogg.se/
Postat av: mina

håller med dig till 100%

Fast bilden... ja, du gjorde det med flit!

HAHA det ser ut som ron i harry potter xD :3

2011-09-10 @ 22:41:36
URL: http://miinalindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0